hem gerçek şair hem de gerçek yazar

hem gerçek şair hem de gerçek yazar

kısakürek’ten bahsediyorum.. şiirin zübdesini, hâlisini yakalamıştır.. ‘kaldırımlar&rsq

Istanbul Airport chosen as 'Airport of the Year'
Ömer Lekesiz: Mircea Eliade ve kutsal
أقطاي: تركيا تعمل على خلق بنية جديدة لسوريا

kısakürek’ten bahsediyorum.. şiirin zübdesini, hâlisini yakalamıştır.. ‘kaldırımlar’, ‘çile’, ‘sakarya destanı’ .. bu şiirler fikir ve duygu dolu birer şaheserdir.. üstadın bütün şiirleri sevimli, anlamlı, düzgün söz parçalarından ibarettir.. fakat önemli bir kısmı da çok düzgündür, çok keskindir, çok etkilidir .. onları okudukça ruhunuzda rüzgârlar eser,

fikirler ateş olur, hisleriniz coşkun birer ırmak olur..

hemen ilave edelim ki necip fazıl kısakürek sadece şair değildir.. aynı zamanda gelmiş geçmiş nesiller arasında zirvede mekan tutmuş çok güçlü bir nasirdir.. çok orijinal bir mensur yazı ustasıdır..

edebiyatımızda hem nesirde hem şiirde söz sahibi olmuş yüksek seviyede ediplerimiz vardır.. fakat sayılıdır.. mehmed akif, yahya kemal beyatlı, ahmet hâşim, abdülhak hâmid, arif nihad asya, nâmık kemâl, cenap şahabettin hemen dilimizin ucuna geliverenlerdendir..

sevgili okuyucularım üstadın eserlerini size takdim ediyorum:

şiir

örümcek ağı (1925), kaldırımlar (1928), ben ve ötesi (1932), sonsuzluk kervanı (1955), çile (1962), şiirlerim (1969)

öykü ve roman

ruh burkuntularından hikâyeler (1965), aynadaki yalan (1980), kafa kâğıdı (1984)

tiyatro

tohum (1935), bir adam yaratmak (1938, künye (1940), para (1942), namı diğer parmaksız salih (1949), reis bey (1964), abdülhamit han (1969)

monografi-makale- fıkra-hatıra

birkaç hikâye birkaç tahlil (1933), namık kemal (1940), çerçeve (1940), son devrin din mazlumları (1969), hitabe (1975), ihtilâl (1975), yılanlı kuyudan (1970), hac (1973), babıâlî (1975)iman ve islâm atlası (1981)

ve diğerleri

öfke ve hiciv, sabır taşı, doğru yolun sapık kolları, siyah pelerinli adam, ahşap konak, püf noktası, yeniçeri, o ve ben, çöle inen nur.

aziz okuyucularım ; necip fazıl beyin zaman zaman sade ve akıcı, daha ziyade de mücerred (soyut), mecazlı, teşbih ve istiareli üslubundan dimağınıza ve kalbinize bereketli akışlar intikal etmesi temennisiyle yazımızı noktalıyoruz.. sevgili üstadımıza yüce allah’tan rahmetler, cenneti âlâdan mekanlar niyaz ediyoruz..